Soms zit het mee, maar soms ook tegen! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Geert Etten - WaarBenJij.nu Soms zit het mee, maar soms ook tegen! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Geert Etten - WaarBenJij.nu

Soms zit het mee, maar soms ook tegen!

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

22 September 2015 | Spanje, Sevilla

Vandaag had eigenlijk een dag moeten zijn, dat alles mee zou zitten; immers volgens het routeboekje zou de laatste etappe van de Via de la Plata naar Sevilla vrij vlak verlopen. Maar dat bleek verre van waar te zijn. Van de 130 km naar Sevilla heb ik er voor 80 km alles uit de kast moeten halen om boven te komen. Ik had het gevoel vandaag wel 100 keer achter elkaar de 'zeven heuvelenweg' in Groesbeek te hebben gereden. En het vervelende was dat ik me ook helemaal had ingesteld op een wat rustige etappe. Komt er meteen na de start een beklimming van 3 km met een stijgingspercentage van 8%. Wat een dooddoener! En er volgden er nog meerdere van 2,5 km met 7%. Maar ik heb me bijna niet gek laten maken. Wel een paar keer flink gevloekt toen er maar geen einde kwam aan een beklimming; heb je er drie gehad, denk je dat je boven bent, komen er nog eens vier! Maar ik heb het overleefd, maar het moest wel uiteindelijk uit mijn tenen komen. Maar ik ben aan het einde van mijn camino naar Sevilla, dus dat neemt niemand me meer af.
Als het dan soms een keer tegen zit, geniet ik des te meer van de omgeving en van alles wat zich daarin afspeelt. Na mijn bezoek aan het museum van de ham ben ik enigszins op de hoogte van het wel en wee van het Iberisch varken. Ik heb dan ook vandaag uitgebreid de tijd genomen om dit beest nader te bestuderen. Het begon al toen een boer zijn hongerige meute ging voeren. Ik hoorde enorm gekrijs en stopte meteen. De varkens bevonden zich in openluchthokken waar ze zich vrijelijk konden bewegen. Maar wat een gegil/gekrijs, wat een stofzooi en wat een stank toen het eten werd opgediend. Even later trof ik een groepje varkens aan bij een schuurtje. Ik stopte en meteen kwam de meute in beweging en voordat ik het in de gaten had stonden ze recht voor mijn neus. Maar toen ze in de gaten hadden dat er bij mij niets te halen viel, verdwenen ze even snel als ze gekomen waren.
In El Real de la Jara ook nog even het zoveelste kasteel bezocht. De weg ernaar was zo steil, dat ik op mijn trappers moest gaan staan om mijn fiets in balans/evenwicht te houden.
Gelukkig ging de route na Castilblanco de los Arroyos naar 'beneden'. Hoe dichter ik bij Sevilla kwam, des te drukker werd het op de weg. En dan voornamelijk auto's die met hoge snelheid mij passeren! Niet echt prettig! Onderweg ook nog langs een veld gekomen waar ze katoen aan het oogsten waren. Nooit gedacht dat ook in Europa katoen verbouwd wordt. Langs de weg lagen allemaal plukjes katoen, die niet in de oogstmachine terecht waren gekomen. Na 130 km bereikte ik om 16.30 uur mijn hostel in de binnenstad van Sevilla. De laatste kilometers heb ik langs de rivier Guadalquivir gereden, over een fietspad. Ook vandaag was het weer warm, maar de sterke tegenwind zorgde er voor dat ik niet zweette. Het was zelfs zo warm, dat als ik mij besprenkelde met water, het water al na 2 minuten verdampt was.
Ook de komende dagen wordt het in Sevilla boven de 30 graden. Of ik nog verder fiets beslis ik morgen na overleg met Ricette.
Dus morgen horen jullie of mijn tocht definitief ten einde komt of dat ik er nog drie fietsdagen aan vast plak.
Tot horens!

  • 22 September 2015 - 20:14

    Jos:

    PROFICIAT GEERT
    Een prachtig resultaat met nog een enorme krachtsinspanning. Petje af jongen en een hele diepe buiging voor jouw geweldige prestatie. Het venijn zat hem toch nog in de staart. Nu je zelf maar lekker verwennen met een heerlijke maaltijd en een super toetje. Ik zelf zal er vanavond een heerlijk glas Spaanse wijn op jouw gezondheid drinken. De komende dagen maar heerlijk genieten van het mooie Sevilla. Groetjes

  • 22 September 2015 - 20:36

    Ad En Wilma :

    Geert wat een tocht prachtige prestatie. Proficiat wat zwaar heb je het gehad. Maar ik heb wel van je avontuur genoten geweldig je doorzettingsvermogen. Goed gedaan kerel want dat ben je dat heb je ons wel laten voelen met je verhalen. Geniet er de rest van de camino nog van grt ad en wilma.

  • 22 September 2015 - 21:02

    Paulien:

    Proficiat doorzetter!! Super goed gedaan hoor. Dit nemen ze je inderdaad niet meer af, een ervaring om nooit meer te vergeten.
    Ga nu maar lekker genieten van de omgeving, de rust, het lekkere eten en drinken!


  • 22 September 2015 - 22:05

    Roel:

    Geert,

    Gefeliciteerd met het halen van je doel
    Geniet nog van het weer daar, hier komt het met bakken uit de hemel

    Groeten roel

  • 23 September 2015 - 07:56

    Sandra Beuving:

    Hallo Geert,

    Je hebt al weer een heleboel fietsuren achter de rug. Echt indrukwekkend deze reis die je maakt. Ik ben benieuwd naar je besluit (ga je verder vandaag?). Als je verder gaat wens ik je nog heel veel plezier en fitheid de komende dagen!

  • 23 September 2015 - 09:04

    Bianca Feenstra:

    Wauw geert,
    Je hebt Sevilla bereikt en het slechte weer achter je gelaten.
    Geniet de komende dagen nog even, voor je het weet ben je weer thuis.
    groetjes
    Bianca Feenstra

  • 23 September 2015 - 13:40

    Betsy:

    Hoi Geert, wat n opluchting dat je in Sevilla aangekomen bent!!!! Je doel is bereikt!!! Denk maar goed na of je nog naar Malaga fiest!!! Dat kan altijd nog, je bent nog jong genoeg!!! Geniet lekker in Sevilla daar is genoeg
    te bekijken!!! Ben benieuwd wat je gaat doen tenslotte!!!
    Groetjes weer, X
    tnt Betsy

  • 23 September 2015 - 16:09

    Cécile:

    Top, Geert!
    Geniet van Sevilla, het is een geweldige stad!

    Cécile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Actief sinds 10 Mei 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 67407

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 30 September 2015

Santiago de Compostella op herhaling!

14 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Fietstocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: