Fietstocht naar Santiago de Compostela - Reisverslagen van Geert van Etten - WaarBenJij.nu Fietstocht naar Santiago de Compostela - Reisverslagen van Geert van Etten - WaarBenJij.nu

Fietstocht naar Santiago de Compostela

Op 14 juni 2009 begint voor mij de grote fietsreis naar Santiago de Compostela. Het is niet zomaar een reis; met deze tocht heb ik namelijk iets heel speciaals voor ogen. Ik wil met deze pelgrimstocht een ingrijpende periode in mijn leven afsluiten en als het ware een nieuwe start maken. Ook wil ik de tocht aangrijpen om "dank je wel" te zeggen.
In september 2005 werd louter toevallig bij mij zaadbalkanker geconstateerd. Na verwijdering van de tumor en een tiental bestralingen gaat het gelukkig weer prima met mij. Ik voel me goed en kan als het ware weer de hele wereld aan. Tijdens mijn ziekteproces heb ik veel steun gekregen van mijn vrouw en kinderen, van mijn familie, van vrienden en bekenden en van mijn collega's op het werk. Die steun heeft mij er door heen geholpen. Grote dank is dan ook op zijn plaats. Maar ik vond ook steun in mijn (katholieke) geloof.
Al eeuwen lang gaan mensen op pelgrimage om "heil en genezing" te vragen voor henzelf of voor een dierbare.
Ik wil mijn pelgrimage graag aangrijpen om "dank je wel" te zeggen voor mijn "genezing" en voor het feit, dat het goed met me gaat en dat ik de toekomst met iedereen die mij dierbaar is met vertrouwen tegemoet zie.
Kanker is iets wat je overkomt; zomaar ineens duikt het op. Waar het vandaan komt, ik zou het niet weten. En waarom het mij nu juist moest overkomen, ook dat is voor mij een grote vraag. Je kunt je er haast niet tegen wapenen. Wat ik wel weet is dat het een grote impact op mij en mijn omgeving heeft gehad. Het tekent je voor je verdere leven. Wat voor mij belangrijk is geweest in mijn "genezingsproces" is dat ik altijd in de goede afloop en in mezelf ben blijven geloven, ondanks het feit dat ik voorheen soms wel eens als pessimist te boek stond.
Met deze tocht wil ik vooral aan mezelf duidelijk maken, dat ik klaar ben voor de toekomst. Maar volgens mij wist mijn omgeving dat al!
Pelgrimage is in mijn ogen ook een soort boetedoening. Omdat ik tijdens mijn ziekteproces veel steun heb ondervonden van het KWF en ik het werk van deze organisatie ontzettend belangrijk vind, wil ik graag als een soort boetedoening geld inzamelen voor het KWF.
Een ieder die mij tijdens mijn tocht moreel wil ondersteunen, vraag ik vriendelijk om via mij een bijdrage te doneren aan KWF Kankerbestrijding. Doneren kan via mijn rekeningnummer 16.71.23.831 (tn.v. G.J.Q.C. van Etten e.o). Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik alle donaties op enig moment aan het KWF overhandig. Natuurlijk hoop ik op een geweldige opbrengst.

Recente Reisverslagen:

Geert

Actief sinds 10 Mei 2009
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 67398

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 30 September 2015

Santiago de Compostella op herhaling!

14 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Fietstocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: