Zonder fiets is het niets! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Geert Etten - WaarBenJij.nu Zonder fiets is het niets! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Geert Etten - WaarBenJij.nu

Zonder fiets is het niets!

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

29 September 2015 | Spanje, Málaga

Natuurlijk is er een leven zonder de fiets, maar als je dag in dag uit op de fiets zit en grote afstanden aflegt, dan is een dag niet fietsen een beetje een rare gewaarwording. Alsof er iets in mijn dagelijkse ritme ontbreekt! Enfin, ook zonder de fiets ben ik vandaag de dag goed door gekomen. Vanmorgen alvast mijn spullen in orde gebracht: wat moet in welke tas, want één fietstas gaat in de fietsdoos.
Daarna heb ik geprobeerd alsnog een stempel van de kathedraal in Malaga te krijgen, maar helaas. Het is er een geworden van het bisschoppelijk paleis, dat naast de kathedraal ligt en waar de bisschop nog steeds huist.
Daarna deelgenomen aan een 'free guidetour' door Malaga, waarbij de geschiedenis van Malaga centraal stond. Onder de bezielende leiding van Brian, een Amerikaan die al jaren in Spanje woont, werd het een zeer interessante rondleiding. Brian wist gedurende 2,5 uur een pakkend verhaal te vertellen over het ontstaan van Malaga; van de Feniciërs en de Romeinen tot de Moren, Conquistadores en generaal Franco.
Aanvankelijk waren de weersvoorspellingen niet goed voor vandaag; er zou wat regen vallen en de gehele dag zou de bewolking overheersen. Maar rond 12.30 uur brak langzaam de zon door. Daarom heb ik na de rondleiding nog even een kleine 2 uurtje een dutje gedaan op het strand. Toen er sluierbewolking kwam heb ik het strand verlaten en heb een bezoek gebracht aan het Alcazaba, het beroemde en niet in te nemen fort van Malaga. Ik was hier vorig jaar ook al geweest met Ricette en mijn moeder, maar had er geen bezwaar tegen om dit bolwerk nog een keer te ontdekken.
Ik heb er ruim 1,5 uur vertoefd en ben daarna mijn fietsdoos in orde gaan maken. Ik hoop dat de doos het houdt, want met kunst- en vliegwerk heb ik de fiets er gisteren in gekregen. Morgen voor de zekerheid toch nog maar extra ducktape halen, voor het geval dat......!
Dadelijk ga ik nog even de stad in voor mijn 'laatste avondmaal'. En wat verlang ik weer naar gebakken aardappeltje, Hollandse groenten en brood. En natuurlijk pudding. Weliswaar iedere dag pudding/yoghurt gegeten, maar er gaat niets boven rijstepap, blanke vla, zomervla, wintervla, appel-kaneelvla en ga zo maar door! Het spreekt voor zich dat het verlangen naar mijn lief en gezin bovenaan staat en dat daarna pas het eten komt!,
Morgen probeer ik nog een kort verhaaltje te schrijven en dan kunnen jullie in het weekend een terugblik van mij verwachten.
Dus maar weer tot de volgende keer!

  • 29 September 2015 - 20:43

    Betsy:

    Je bent er vroeg bij vandaag! Toch nog weer een cultuurdagje gehad! Maar lekker hè even n dutje op het strand!!! Slaap lekker en morgen goede reis! Welkom in Holland, ik zal jouw verhalen gaan missen!

    Groetjes, Tnt Betsy X :-)

  • 29 September 2015 - 21:31

    Roel:

    Geert
    Genoten van je reis verslagen
    Hier regent het
    Goede thuis reis spreek je wel als ik weer in Nederland ben
    Roel

  • 30 September 2015 - 11:18

    Ad:

    Hoy geert.
    prachtige reis tot een goed einde gebracht. Petje af
    Nog een goede reis naar huis ik zie je nog wel .ik heb van je tocht genoten.
    Grt.ad en wilma

  • 30 September 2015 - 21:11

    Rien & Annemarie:

    Hoi Geert.
    We hebben weer genoten van je belevenissen. Geweldig om te lezen! Leuk om je gedrevenheid en enthousiasme daarin te "voelen". Goede reis terug naar huis!! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Actief sinds 10 Mei 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 67339

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 30 September 2015

Santiago de Compostella op herhaling!

14 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Fietstocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: