Alle zegen komt uit Veghel - Reisverslag uit Acebo, Spanje van Geert Etten - WaarBenJij.nu Alle zegen komt uit Veghel - Reisverslag uit Acebo, Spanje van Geert Etten - WaarBenJij.nu

Alle zegen komt uit Veghel

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

03 September 2015 | Spanje, Acebo

De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Via een "gezegende" reactie van Saskia gaat het inmiddels beter met mijn kontje! Maar ook de adviezen van Ad van Kraaij (blijven smeren) hebben geholpen. Maar ik ben zelf achter de oorzaak van mijn pijnlijke kont gekomen: mijn zadel stond te hoog! Een centimeter lager doet wonderen kan ik je zeggen. En ik heb mijn beste koersbroek van stal gehaald en dat heeft ook geholpen. Mijn billen zijn nog wat ontstoken en rood, maar ook de jodiumscrub helpt heel goed!
Zo, genoeg over wondermiddelen en mijn kontje, nu back to reality! Het had vannacht behoorlijk geregend en het was daardoor vanmorgen flink afgekoeld. Om 08.00 uur vanuit de herberg vertrokken en eerst nog een rondje door het centrum van Léon gemaakt. Ik kwam wederom een Nederlander tegen die zo vriendelijk was om een foto van mij te nemen bij het Palacio. Daarna een leuke en afwisselende tocht gemaakt langs o.a. grotwoningen. Ook heeft een Spaanse wielrenner mij enkele kilometers vergezeld. Het 'oude' baasje sprak aardig Frans en we hadden daardoor een leuk en animerend gesprek. Daarna wederom een strook kiezels voor de kiezen gehad; deze keer was het erg oppassen geblazen. Meteen ook mijn 4 extra kiezels meegenomen voor op Cruz de Ferro: één voor Ricette en één voor elk van mijn kids. Daarna over de eeuwenoude brug bij Hopital d'Orbigo gereden en toen een navigatiefoutje gemaakt hetgeen me een omweg van 7 km opleverde. Uiteindelijk in Astorga aangekomen. Op weg naar Astorga handjes vol bramen gegeten, die in overvloed langs de weg stonden. In Astorga het paleis van Gaudi en de kathedraal bezocht; 6 jaar geleden waren deze gesloten, nu gelukkig niet. In sneltreinvaart beide bezienswaardigheden bezocht, want ik kreeg maar een uur de tijd; men sloot om 14.00 uur. Het was de moeite meer dan waard. Wat een mooi paleis en dito kathedraal. Intussen was ik in Astorga ook mijn Poolse vriend Andreas weer tegen het lijf gelopen. Samen hebben we de beklimming naar Cruz de Ferro ondernomen (naar 1.500 meter hoogte en dat vanaf 800 meter). Toen de beklimming naar de 7% en 10% ging, is Andreas afgehaakt. Hij ging liever lopend verder. Uiteindelijk bereikte ik Cruz de Ferro waar ik 5 stenen achterliet. Daarna afgedaald naar El Acebo. In de parochieherberg was gelukkig nog plaats voor mij. Vandaag 110 kilometer afgelegd. By the way: Andreas weer tegengekomen in El Acebo en hij wil morgen misschien weer een stukje meerijden. Het gaat morgen weer omhoog dus dat zal voor Andreas waarschijnlijk weer lopen worden. Ik ben van plan om morgen in Samos (nee niet in Griekenland) te arriveren en daar in een klooster te logeren.
Tot de volgende keer!

  • 03 September 2015 - 20:42

    Rien & Annemarie:

    Ha die Geert,
    Vandaag pas al je verslagen gelezen. Ik had steeds op je "oude" site zitten zoeken...
    Enfin...fijn om te horen dat het eigenlijk allemaal wel goed gaat!! Op je gatje na dan....maar nu het zadel een centimetertje gezakt is, gaat ook dat goed komen! Geniet van je bijzondere fietstocht en wij blijven je volgen! Zet hem op! Veel succes & plezier!! Groetjes

  • 04 September 2015 - 15:00

    Jos:

    He Geert, prettig dat je weer makkelijker op het zadel kunt zitten. Je blijft ieder keer iedereen verwonderen met je wonderen!
    Blijf genieten van de mooie natuur en de prachtige gebouwen.
    Zien graag over enkele weken al je foto's. Zijn natuurlijk ook benieuwd hoe vriend Andrej eruit ziet?
    Doe wel de groeten aan hem.

  • 04 September 2015 - 19:30

    Theo De Buurman:

    Hallo Geert,

    Het gaat op je kontje na goed lees ik in de verslagen. Hoe stiller je op je zadel zit, hoe meer kans dat het goed gaat, is mijn devies. Het komt mij allemaal ook weer bekend over. In Astorga is de enige plek waar ik in een Refugio heb geslapen. Maar dat is allemaal al weer 13 jaar geleden.
    Toen dacht ik ook dat er allemaal "grotwoningen" staan, maar wat ik later hoorde waren het z.g. Bodega's. Opslagplaatsen van wijn.
    Zijn de ooievaars er ook nog of is het daarvoor al te laat in het seizoen?
    In ieder geval veel succes met het verdere verloop van je tocht.

    Groetjes, Theo, ook namens Mariet.

  • 20 September 2015 - 20:45

    Jose En Paul:

    Hallo,geert
    leuk om jouw reisverslag te lezen, succes met zitten.

    Jose en paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Actief sinds 10 Mei 2009
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 67410

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 30 September 2015

Santiago de Compostella op herhaling!

14 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Fietstocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: