Zware kluif gehad aan de Cebrero - Reisverslag uit Samos, Spanje van Geert Etten - WaarBenJij.nu Zware kluif gehad aan de Cebrero - Reisverslag uit Samos, Spanje van Geert Etten - WaarBenJij.nu

Zware kluif gehad aan de Cebrero

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

04 September 2015 | Spanje, Samos

Ricette heeft het zoals altijd prachtig verwoord. Toch nog even een kleine aanvulling. De gezellige avond van gisteren was in El Acebo en wel in de herberg van de parochie. Ik vind dat vele herbergen aan deze herberg een voorbeeld kunnen nemen; de gezelligheid, het enthousiasme en het plezier, het was gewoon formidabel! Ik zou zo weer terug willen. Na het avondeten werd er zijn best gezongen. Ook wij (4) Nederlanders bleven niet achter en met " Tulpen uit Amsterdam" kregen we een welverdiend applaus. De afwas mochten de mannen doen; ik heb samen met een Amerikaan de vaat gedaan. Veel gelachen en gepraat.
Vandaag dus veel geklommen, maar ook weer veel gezien en veel stempels gescoord! Ik vraag me iedere dag weer af waar al dat goud in de kerken vandaan komt; het is overweldigend. Zelfs in de kleinste dorpjes heeft het kerkje een altaar met tabernakel met allemaal goud. Zelden één van hout gezien. Vandaag ook voor de zekerheid extra remblokjes gekocht, want van al dat afdalen gaan ze zeker slijten. Vandaag ook een stukje met Tim, een Engelsman, en Daniel, een Duitser, gefietst. Beiden zijn lopend begonnen maar vanwege een blessure overgestapt op de fiets. De beklimming van de Cebrero was zwaar. Deze keer wel de juiste route gevolgd, want 6 jaar geleden was ik verkeerd gereden en daardoor voorbij de Cebrero uitgekomen. Vele stukken van 8% en de laatste 2,5 kilometer zelfs 9-10%. Daarna een afdaling van 12 km (7%), waarbij ik met wind tegen een snelheid van net boven de 50 km haalde. In Samos aangekomen en daar onderdak gevonden in het klooster. Zo dadelijk de zegen, maar nu eerst een heerlijk bord spaghetti naar binnen aan het werken: heerlijk na zo'n zware dag. Na de zegening de benen omhoog en slapen maar! Collega fietser Andreas is nog niet gearriveerd, maar ik heb een bed voor hem gereserveerd! Morgen weer een dag. Hoorde net van Ricette dat Nederland verloren heeft van IJsland. Ik kan jullie vertellen, dat al het (wereld-)nieuws aan mij voorbijgaat. Ik leef op dit moment in een andere wereld!

  • 05 September 2015 - 09:24

    Léon En Tanja:

    Hoi Geert,

    Wat leuk om de verslagen te lezen! Dat je van deze tocht aan het genieten bent is wel duidelijk! Zoals jij het beschrijft heb ik het idee dat je in de herbergen een beetje een familiegevoel krijgt, lijkt me heel erg bijzonder. Wij wensen je nog veel mooie en bijzondere momenten en heel veel succes toe! Veel groetjes

  • 05 September 2015 - 11:44

    Betsy Van Etten:

    Hoi Geert, tot op heden loopt alles gesmeerd houden zo!!! Ook de contacten met andere mensen is natuurlijk heel boeiend!!!! Ricette zet het allemaal toch maar mooi op papier !!!! De complimenten voor haar !!!!!
    Hopelijk vind je een slaapplekje!!!!!! X :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Actief sinds 10 Mei 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 67395

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 30 September 2015

Santiago de Compostella op herhaling!

14 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Fietstocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: