Tegen wind valt niet te fietsen! - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Geert Etten - WaarBenJij.nu Tegen wind valt niet te fietsen! - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Geert Etten - WaarBenJij.nu

Tegen wind valt niet te fietsen!

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

13 September 2015 | Spanje, Zamora

Vandaag weer een van die etappes (102 km) gehad die ik liever maar snel vergeet.
Vanmorgen om 08.00 uur vertrokken vanuit Santa Marta de Tera. Aanvankelijk leek de wind mij gunstig gezind, maar al snel merkte ik dat ik het vandaag moest afleggen tegen Jan de (tegen-)wind. Ook vandaag liep ik weer tegen het feit aan, dat de bewegwijzering in Spanje veel te wensen over laat. En wat doe je dan als er in het hele dorp geen aanwijzing staat waar je naar toe moet en iedereen (om 08.30 uur) in bed ligt? Je neemt de gok en deze keer pakte dit verkeerd uit. Gelukkig maar 3 kilometer terug moeten fietsen. Toen maar net zolang rond gereden in het dorp tot ik iemand tegenkwam (een dame in een ochtendjas) en die persoon wees mij uiteindelijk de juiste weg.
De eerste 20 kilometers waren vrij vlak, maar al gauw ging de weg gestaag omhoog naar een hoger gedeelte, in dit geval de 'Tierra de Campos', een uitgestrekte hoogvlakte, waar alleen maar graan en nog eens graan wordt verbouwd. Aangezien het graan al geoogst is, blijven er alleen maar kale vlaktes over, zover als je maar kunt kijken. Op 35 kilometer over deze eindeloze vlaktes ben ik één totaal verlaten dorp (Tablas) tegen gekomen (incl. graansilo's) en drie kleine dorpjes, die op zondag ook uitgestorven leken. Gecombineerd met flinke tegenwind werd ik er bijna gedeprimeerd van. Muziek kon ik vanwege de harde wind niet luisteren/horen, dat had ik ook nog op de koop toe. Uiteindelijk om 14.00 uur in Zamora aangekomen, waar het tot 19.00 uur heeft geregend (motregen wel te verstaan). Zamora is een stad met ontzettend veel monumenten (vooral kerken). Maar deze waren vanwege de zondag 's middags allemaal dicht. Alleen de kathedraal was open, dus daar maar naartoe gaan. Wederom me vergaapt aan al het goud en zilver. Ik heb mijn hamstring ook nog even laten nakijken door Sally, de Canadese beheerster van de herberg. De hamstring is inderdaad behoorlijk geïrriteerd. Strekken, rust en rustig aan doen is de beste remedie. Ik ga morgen in ieder geval door naar Salamanca en daar zien we wel verder.
Tot het volgende wifi-moment!

  • 13 September 2015 - 22:35

    Roel:

    Geert
    Sterkte met je fiets tocht
    Dat je hamstringblessure niet te opspeelt

    Groeten Roel

  • 14 September 2015 - 10:41

    Betsy Van Etten:

    Geert Geert, waarom neem je toch niet n dagje rust, of is me dat ontgaan?
    Veel succes op de volgende rit!!!!!

    Groetjes tnt Betsy X :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert

Actief sinds 10 Mei 2009
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 67387

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 30 September 2015

Santiago de Compostella op herhaling!

14 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Fietstocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: