Veni vidi vici ..... Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Geert Etten - WaarBenJij.nu Veni vidi vici ..... Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Geert Etten - WaarBenJij.nu

Veni vidi vici ..... Merida

Door: Ricette

Blijf op de hoogte en volg Geert

19 September 2015 | Spanje, Mérida

Vandaag heeft Geert geen internet, dus weer een kort berichtje van mij.
De route van vandaag was 74 km lang, de makkelijkste tot nu toe, maar het venijn zat in de staart. Toen moest hij nog een stuk klimmen. Veel plaatsen liggen nu eenmaal op de top van een berg.
Het was ongeveer 35 graden vandaag, maar hij was al op tijd aangekomen in Mérida.
Van 13.00 tot 19.00 uur heeft Geert aan één stuk door gelopen om de vele Romeinse monumenten te bekijken. Het was allemaal heel indrukwekkend, vooral het amfitheater en het gewone theater waren super mooi. Vanwege de warmte waren er maar weinig mensen bij deze monumenten en kon hij zo veel mooie foto's maken.
Hij heeft zojuist gegeten en is nu zijn route voor morgen aan het plannen. Hij heeft besloten zijn programma aan te passen en morgen nu 75 tot 80 km te fietsen in plaats van 100 km. Hij fietst dan tot Zafra. De dag erna wordt het dan 100 km en de dag daarna ook weer 100 km tot Sevilla. Het einde van deze pelgrimsroute komt in zicht.

• 20 September 2015 - 10:30

Jos:

Goedemorgen Geert, goed te lezen dat je 2 dagen rustig aan doet, nou ja voor jouw begrippen ( 70 / 80 km). Net als iedereen ben ik zeer benieuwd naar al jouw mooie foto's.
    Mijn weekend is ook een beetje buitenlands, vrijdagavond een Griekse wijnavond en gisteren met 8 heren in Postel tegen zo'n klein balletje aangeslagen. JaJa net over de grens en lekker bier. Zit nu (zondag 10:00) uit te rusten in het zonnetje (maar geen 35gr) na mijn rondje vghel/erp/keldonk/boerdonk/keldonk/veghel. Voor mij ook een hele prestatie maar in geen vergelijk met jouw prestatie, daar buig ik diep voor. Edith is voor de gemeente naar de trouwbeurs in de koekfabriek. wel balen voor haar nu het zonnetje weer even lekker schijnt. de rest van de familie ligt nog op een oor na een avondje veghelkermis. Geert het einde komt nu toch mooi inzicht. Tot de volgende keer.

• 20 September 2015 - 14:46

Betsy:

Hoi Geert&Ricette want die heeft t toch maar mooi weergegeven! Mooi dat t goed gaat !!
    Zwaar blijft t toch wel!!! De groetjes weer en ben benieuwd over de perikelen van vandaag!

Tnt Betsy X :-)